diumenge, 7 de gener del 2024

Descobriu el talent de la Carme Bagó

 

Hola amics!


Avui donem a conèixer a una dona en que s'ha establert una bonica complicitat entre les dues.

Apassionada per la vida i l'art!

@bajolapieldelcolor


Segur que us encanta!





M'inpressiona veure els dibuixos fets amb puntillisme... explica'ns aquesta tècnica.


El puntillisme es senzillament dibuixar  i a l'hora pintar amb punts, més ajustats o més separats, per donar forma i volum, llum o ombres. Jo ho faig amb tinta negra, els marcadors standler, són els que faig servir, els de punta molt fina, els quadrets de puntillisme són miniatures. Per mi, el puntillisme és una distracció. Jo pinto quadres abstractes de mig i gran format, en els que el color és el gran protagonista. Per lo que les miniatures de puntillisme que faig així com les petites aquarel.les de temàtica infantil em serveixen per diversificar-me.











El puntillisme va aparèixer a França l'any 1884, de la mà de George Seurat, pintor neoimpressionista, després el varen seguir Edmon Cross i Vlaho Bukovac, les seves obres eren en color.



Georges Seurat

La natura es una font d'inspiració...


Esclar, com moltes obres altres. És màgica, maravillosa. No para de crear. A mi en particular m'inspira moltíssim. M'agraden les formes de les fulles, de les flors, dels fruits, les composicions que puc arribar a fer.


Al pintar tens una temàtica ja preestablerta o flueixes amb la pinzellada?


Depèn, el que sempre miro es de fluir, de passar-m'ho bé. El pintar, el crear, és tot un joc i hi ha moments en que sento una necessitat molt forta de dibuixar o pintar quelcom determinat, altres vegades em deixo anar totalment, d'altres tinc una idea predeterminada i quan començo a pintar, és com si la tela em parlés i surt una altra cosa totalment diferent a la idea inicial. Com dic l'important es fluir, escoltar els colors i gaudir.


Les teves il.lustracions m'encanten... es nota que tens molta imaginació.


Moltes, gràcies. Sí, que en tinc crec que tots els artistes en tenim i és això el que ens ajuda a ser-ho.


 


 

T'influeix viure al costat del mar?


Doncs, no sabria què dir... el mar, és font d'inspiració, la muntanya també. Encara que penso, que no és indispensable estar al costat del mar o de la muntanya, per tenir-la. La imaginació per mi no depèn on vius, sinó es quelcom que es porta dintre.




Què és ser altament sensible?


És tenir més desenvolupada, la capacitat de percebre, de rebre, de sentir, d'analitzar, d'integrar i de respondre davant dels estímuls externs i interns que se'ns presentin. Fa referència a un tret de la personalitat temperamental, es quelcom amb el que ja neixem. Crec que a l'hora de crear es una gran aliada aquesta senbilitat. Tots els artistes ho són amb més o menys grau.












































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada