dissabte, 23 de desembre del 2023

Descobriu el talent de la Nanouch Congost

 


Hola amics!


Avui donem a conèixer a una dona amb una gran sensibilitat i tendresa, cosa que li fa aconseguir fotografies que enamoren a l'espectador.

@nanouch.congost






Treballes la marca personal....


Com a fotògraf no només et contracten pel teu material i serveis que pots oferir, sinó també per qui ets. Com deia abans és important el teu comportament i com interactues amb les persones dins la teva professió, ja que es veu reflectit en les fotografies. Personalment, sempre ho he tingut molt dins i m'ha sigut relativament fàcil trobar la meva marca personal i defendre-la, però sempre evoluciona amb tu i va canviant. 


La marca personal és la mirada pròpia, el que et diferencia de la resta. S'ha de tenir molt present aquest fet, ja que actualment hi ha molta competència en aquesta professió i relativament tothom pot aconseguir material per obtenir fotografies  d'alta qualitat, però el que fa que puguis dedicar-t'hi és el teu punt de vista, que és únic en cadascú.




Explica'ns el teu projecte a Mapfre


"Papa" és un projecte que sorgeix arran de la cerca interior de la meva identitat. Un bon dia miro el meu entorn i m'adono de la influència que ha tingut la relació amb el meu pare en el desenvolupament de la meva personalitat. A partir de l'acceptació d'aquest fet, començo a analitzar quina és la realitat d'aquesta relació i què representa en la societat aquesta influència tan directa en el nostre comportament, encara que hagi pogut ser un pare absent.


La necessitat de saber quina mena de comportaments es desenvolupen en aquesta relació em duu a trobar un procés que es repeteix en totes les relacions paternofilials del meu entorn, és a dir, reconec un patró que em duu a saber més de cada història i intentar esbrinar per què la majoria de les relacions, malgrat les diferents personalitats i circumstàncies que hi intervenen, sempre segueixen aquest patró, i sobretot cronològicament. Es podria dir que tota relació paternofilial passa per diverses fases, que es poden resumir en tres: idealització, decepció, acceptació. M'he adonat que, sovint, el que no ens agrada o fins i tot allò que considerem "el problema" que tenim amb els nostres pares són aspectes que nosaltres també hem incorporat en la nostra personalitat. Som el reflex del que veiem en els altres?



El projecte consta d'una sèrie d'entrevistes en les quals els demanava exactament el mateix a cada un dels participants: una fotografia d'arxiu del seu pare, que il.lustressin i finalment que fessin una descripció completament lliure de qui era el seu pare. Finalment els feia un retrat. Per fer la fotografia, els convidava a tancar els ulls i a pensar una sèrie de moments específics de la seva infantesa i de l'actualitat amb el seu pare; després els preguntava com se sentirien si es digués que són clavats al seu pare i, en el moment que obrien els ulls, els fotografiava.


Hi ha d'haver complicitat amb la persona que fotografies...


Tant si és projecte més profund com el de la Mapfre, com si és una sessió de moda, sempre busco crear una atmosfera segura en el que el retratat se senti còmode i amb confiança. És un procés que a vegades pot ser lent, ja que treballo amb persones que no estan acostumades que els fotografïin i a més no em coneixen, per aquesta raó trobo molt important deixar el temps que sigui necessari perquè es deixin anara i se sentin segurs. La fotografia de retrat tant si és per una editorial, un casament o un reportatge sempre és una intrusió de l'espai personal del retratat, per aquesta raó els fotògrafs hem de saber respectar els límits de cadascú, llegir la comunicació no verbal del fotografiat és crucial.




Instagram t'ha ajudat a donar un gir?


Instagram dóna bones oportunitats per mostrar el teu treball i expandir-lo, cosa que actualment està perdent aquesta gran virtut pel canvi d'algoritme. Així i tot, he aconseguit contactes i feines que estic molt contenta de tenir-lo o haver-les tingut, gràcies a aquesta xarxa social. Per a mi Instagram també és un espai que utilitzo com a portofoli per mostrar un tastet de la meva feina.























































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada