divendres, 19 de juliol del 2024

Descobriu el talent de la Eugènia Cros, fotògrafa

 


Hola amics!


Avui dono a conèixer a una dona que pinta amb la llum, la fotògrafa Eugènia Cros.


@Eugenia_Cros




   Retrat fet per el fotògraf Fred Lebail



Els reflexes en l'aigua són màgics per a tu, oi?


Em sento atreta de forma instintiva per tota mena de reflexos. Un vidre d'un aparador, la finestra o el retrovisor d'un cotxe, les basses després de la pluja, i per suposat, l'aigua d'un riu, del mar i d'un llac, m'ofereixen infinites possibilitats de jugar amb les formes i els colors canviants que la llum em regala. D'alguna manera sí, s'estableix una màgia única que em toca per dins i que m'agrada compartir. M'agradaria aconseguir el mateix efecte que em provoca o similar, en les persones que contemplen les meves imatges.

















Com arribes a captar el teu mil.lèssim instant?


És molt difícil respondre aquesta pregunta perquè no ho sé. Em sembla que en fotografia hi ha un instant que t'agradaria captar o congelar i que es dóna en una fracció de temps que no pots controlar racionalment, però tens molt clar quan ho has aconseguit. A mida que vas estrenant la mirada i agafant pràctica amb la càmera i coneixent, és a dir, estimant la llum, pot ser més fàcil poder captar aquests instants únics.




Aquest instant és molt valuós en fotografia de carrer, street photography, i s'ha d'anar molt ràpid. He tingut la sort, aquests darrers anys, de practicar aquest tipus de fotografia, molt interessant i d'interès sociodocumental en uns quants tallers que he fet amb grans fotògrafs.





Tota imatge ha d'explicar una història?


Per mi sí. De fet crec que les bones fotografies tenen totes un relat. Això potser és el més difícil perquè depèn de factors i coincidències que no sempre es donen. Tenim imatges fotogràfiques que han esdevingut icòniques i potser en el moment que van estar fetes era imprevisible l'impacte que tindrien posteriorment. Són imatges que no et cansen mai de veure i de reveure.





Ets una enamorada de les llums i de les ombres...



En certa manera sí. Em fascina observar com la llum incideix i dóna vida als objectes, a les persones, a la natura i a tot. La llum és fonamental per poder trobar el joc de contrastos canviants i instantanis que et deparen les ombres.


Per mi les ombres potencien encara més el subjecte de la fotografia i amb la pràctica descobreixes unes possibilitats infinites fotografiant les ombres, sobretot en les autoretrats, que m'atrauen especialment. 


Pel que fa a la llum, a vegades penso en una llum determinada, de primera hora o de darrera del dia, que em crida i me la faig meva.


Poesia i fotografia van lligades?


Per mi sí. És potser una qüestió personal. Ho veig quan vaig a veure exposicions, quin tipus de fotos valoro i també quan en faig, la visió poètica és fonamental. També penso que són les imatges que més perduren en el temps i en la memòria. Els meus fotògrafs preferits crec que ho són per això, per les seves imatges poètiques. També és veritat que m'agrada escriure unes composicions poètiques semblants als haikús, que molta gent associa amb la fotografia. 


De quina manera fas un autoretrat?


Ja ho he respost una mica, abans. M'agraden els autoretrats amb ombres pel joc de formes que es generen i també els reflexos en aparadors i miralls. En els reflexos m'agrada  plasmar la història que passa darrera meu com un teló de fons retallat només per la meva imatge. Quan faig un autoretrat busco establir una mena de diàleg amb la llum i jugar també amb les formes i els colors.




             A la Havana, 2017



Futurs projectes que tinguis entre mans...


El meu projecte principal és seguir buscant aquesta llum que em vaig fent "meva" a tot arreu, o és ella, la llum, la que em captiva? Seguir fent fotografies.


M'agradaria aplegar en un llibre algunes de les imatges del riu. Aquest és el projecte que ara tinc més imminent i que haig de donar-li forma. També m'agradaria continuar participant en les activitats de l'associació de fotografia de la qual formo part, FotoTorroella. Actualment estem mostrant una exposició itinerant d'homenatge a Joan Salvat Papasseit que després de l'estiu serà a la Biblioteca Carles Rahola de Girona i en preparem una altra d'homenatge a Vicent Andrés Estellés que s'exhibirà l'any vinent.



Si algú li fes il.lusió participar en les meves entrevistes que m'escrigui a...


patriciadescobreixtalent@gmail.com


Una de les meves joies:










































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada