divendres, 4 d’agost del 2023

Donem a conèixer el talent de la Belén Herrera

  

Avui donem a conèixer a una dona amb una gran sensibilitat i creativitat, la Belén Herrera (@alvoc.art). Fa unes joies artesanes d'una gran delicadesa i originalitat!




Com va sorgir la idea de fer servir l'alvocat artísticament?

Des del 2016 em dedico professionalment a l'artesania. Sempre m'ha entusiasmat manipular materials orgànics i donar-lis una segona utilitat.

Casualment vaig esbrinar que el pinyol de l'alvocat és un material fantàstic, i que es pot treballar manualment i sense utilitzar en cap moment eines elèctriques, únicament treballar-lo amb eines manuals com les gúbies, ganivets, barrines, etc. Quan el pinyol està sec és molt semblant a la fusta, aquest es converteix en un material molt resistent i preciós per els colors que va agafant.





Les teves peces tenen vida pròpia. T'enamores d'elles i no saps per què... Quin és el secret?

Per a mi, aquest és el secret, tu ho has dit Patrícia, tenen vida pròpia. Totes les meves peces són diferents, úniques... Sempre explico que és un material viu i que les tonalitats  ocres, caobes, taronges, marrons que tant em fascina són completament naturals, sense afegir tints ni olis, aquí la natura fa un preciós treball, per a mi és com treballar en equip. Tot i així, considero que encara no està enllestida, qui finalment acaba la peça, és la persona que hi veu alguna cosa i s'enamora.

Al llarg d'aquests anys, m'he trobat amb peces que encara estàn més precioses que quan les van adquirir.




La reacció del públic al veure una joia amb aquestes característiques...

Sorpresa, curiositat, admiració... M'encanta veure l'expressió de les seves cares, les seves preguntes, els seus comentaris, alguns d'ells són molt divertits.

Valoro enormement aquest feedback, em motiva a seguir creixent en la meva feina.


Tenen un toc "africà"...

Sí, jo també ho penso!

Les meves joies tenen la qualitat d'autenticitat, elaborades a mà, creades a partir de la llavor de l'alvocat, un material orgànic que tenen un fort simbolisme per algunes persones.




Un artista que admiris...

Admiro a tots els artistes que es proposen cada dia viure del seu art, artistes desconeguts que ens ofereixen obres increïbles que et deixen amb la boca oberta. També, admiro les persones que reconeixen i valoren l'art.


Tu reinvindiques la possibilitat d'exposar en fires...

Crec que hi ha molt de talent a les fires d'artesania, actualment sóc membre dels ARTESANS DEL PONT DE PEDRA a Girona, cada dissabte varios artesans ofereixen al públic joieria, ceràmica, enquadernació, cosmètica, macramé, artesania tèxtil, artesania en vidre, artesania en fusta... exposar el teu producte a fires et dona la possibilitat de tenir contacte directament amb els teus clients i veure en primera persona la seva reacció.


M'encanta el teu nom "alvoc.art"... És super important l'elecció d'una "marca", oi?

Gràcies! Crec que una marca ha d'identificar el teu producte, Alvoc.Art va sortir de la unió de dues paraules Alvocat + Art, el nom va arribar fluidament, gairebé sense pensar. Em va encantar des de l'inici.

Alvoc.Art és actualment la meva passió, és el meu projecte, em permet estar en un estat de creativitat constant, sento que cada peça que faig reflecteix un moment únic de la meva vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada