dijous, 14 de maig del 2020

Descobrim el talent de la Mireia Puente



Em fa molt feliç donar-vos a conèixer a una amiga meva, la Mireia Puente, una dona que a través del seu blog, conferències, tallers... ha donat un gir a la visió de l'Art per apropar-lo al públic de manera extraordinària!




Un referent important ha sigut la figura del teu avi... va realitzar un emblema tal com la rajola del Passeig de Gràcia!!

No, el meu avi era pintor i tallista, per afició, tot i que si no s’hi va dedicar professionalment va ser pels temps que li va tocar viure, la guerra, la postguerra, temps durs per ser artista. És el meu pare el que treballava a Escofet, l’empresa que va realitzar l’adaptació de la rajola Gaudí pel paviment del Passeig de Gràcia.





S'ha de tenir una actitud concreta quan mirem una obra d'Art?

Jo sempre els hi dic als meus alumnes que només necessitem una cosa quan estem davant d’un quadre, la nostra capacitat d’emocionar-nos. Cal deixar la nostra ment oberta, sense prejudicis i tabús, estar disposats a deixar-nos portar per la proposta de l’artista i deixar que les emocions flueixin. Després pot venir l’anàlisi formal de l’obra, o fins i tot l’anàlisi històric i artístic, però això és de més a més, i no és imprescindible per gaudir d’una obra d’art.

Les dues tenim un blog...hehe... De quina manera t'ha canviat la vida?

Professionalment ha estat el repte més gran al que m’he enfrontat, no només per l’energia i les hores de feina dedicades, sinó també per les ganes de fer quelcom de qualitat. Calia aprendre moltes coses noves, sobretot de l’entorn informàtic i de xarxes socials, temes que desconeixia. Però professionalment també he tingut recompenses que mai m’hauria imaginat, i m’ha obert portes que per mi eren fora del meu abast.
Personalment ha estat una experiència brutal, en tots els sentits, he sacrificat moltes coses, però també he tingut l’oportunitat de viure coses meravelloses, conèixer gent fantàstica, i sobretot sentir-me més viva que mai. Quan estic fent coses del blog, escriure, visitar nous artistes, fer formació i xerrades, tinc la sensació que sóc on he de ser.

Sé que el vas actualitzar i això va ser crucial...

Imprescindible adaptar-se a les novetat, i quan vaig passar a la nova plataforma “WordPress” vaig tenir l’ajuda d’una gran professional, Antonio Cambronero (@blogpocket) un “guru” del món del “blogging”.

Tu que estàs en contacte amb molts artistes anant al seus tallers... suposo que aprens moltíssim...

Sí, l’aprenentatge és constant, tant per part de tot l’entorn del món del “blogging”, com pel món de l’art, és molt estimulant.



A les galeries d'Art ja no hi entra la gent... com podríem donar un gir perquè la cosa millorés?

Aquesta és la gran pregunta que es fan avui dia tots els galeristes, jo no tinc la resposta, però el que està clar és que el model ha de canviar, no n’hi ha prou en penjar els quadres a la paret i esperar que la gent entri i compri....Cal oferir experiències, tornar a connectar amb els clients, amb les noves generacions. Hi ha molta feina a fer, però no només ho han de fer els galeristes, també les institucions, recolzant noves iniciatives, i retornant al sector el prestigi i la confiança que han perdut.





Dones conferències , formació a tot arreu... intueixo que t'apassiona aquest món...

Sempre m’ha agradat la docència i transmetre la meva passió per l’art. Em va feliç poder compartir amb els meus alumnes els meus coneixements i també que ells m’ensenyin coses, sempre aprenc noves maneres de veure i sentir l’art. És una experiència molt enriquidora, m’omple de satisfacció i em fa molt feliç.




Què ha tenir una obra d'Art perquè t'enamori?

Jo sé que una obra m’agrada molt quan em quedo sense paraules per explicar el perquè, i això és molt difícil, perquè sempre tinc què dir davant d’una obra d’art (els meus alumnes ho saben prou bé). Suposo que saps que alguna cosa t’agrada de manera especial quan no passa per la raó, sinó per l’emoció.


Podríem dir que tu series... com una "personal shopper" però enfocada al món de l'Art... "personal artist"?


Sí, exactament, ofereixo de manera gratuïta el meu servei d’assessorament d’art en el cas que algú estigui interessat en alguna de les obres que els meus artistes ofereixen al “Show Room” del blog. Ajudo als seguidors a escollir l’artista o l’obra que més s’adapta als seus gustos, els acompanyo a buscar la peça i els ofereixo totes les garanties de professionalitat i experiència en el sector. Però el més important és que junts compartim l’experiència de l’art, que un cop més és el que m’és m’omple personal i professionalment.





La Mireia donarà un curs online... Us el recomano!

Jo ja m'hi he apuntat!








Pàgina web: www.artxtu.com

































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada