dimecres, 12 de febrer del 2020

Descobrim el talent de la Marta Quintana Arau



Avui descobrirem el talent d'una gran emprenedora, la Marta Quintana Arau, que gràcies a la seva passió per  el marketing ha donat un gir a la seva carrera.

Ens farà una lliçó magistral!







De quina manera et vas introduir en el món del Copywriting?


Va ser d'una forma totalment fortuïta, la veritat.

He de dir que sóc una persona multipotencial. M'agrada fer moltes coses i no tinc cap dificultat en aprendre disciplines noves (sobretot relacionades amb les arts i el món dels negocis).

Fa 2 anys em trobava en un moment en el que necessitava una reinvensió personal i professional, i em vaig topar de front amb el copywriting a través d'un taller online impartit per la Maïder Tomasena.

Recordo que durant les 2 hores que va durar el taller, no vaig parar de prendre apunts. En cada nou concepte que la Maïder explicava em sentia més fascinada i, al finalitzar, ho vaig tenir claríssim, tenia que apuntar-me a la seva escola i aprendre copywriting.

Per qui desconegui aquest concepte... la definició de copywriting ens diu que és una tècnica d'escriptura persuasiva que t'ajuda a donar un valor diferencial en el teu negoci (o marca personal) per aconseguir que un potencial client realizi alguna acció.

- Comprar el producte o servei que estem oferint.
- Subscriure's a una newsletter, un taller online, etc.
- Deixar un comentari.
- Etc

Però per a mi el Copywriting és molt més que aquesta definició.

1. És una forma de conversar amb els teus potencials clients per escrit ( a través de la web, xarxes socials, email marketing), com si ho estiguessis fent cara a cara.

2. És crear una connexió amb el lector, transmetre confiança i saber explicar el teu punt diferencial que et fa únic com a marca i que t'ajudarà a desmarcar-te de la competència.

3. És aquella relació que estableixes mitjançant la comunicació assertiva i efectiva, que farà que finalment el potencial client es decideixi a comprar-te a tu i no a la competència.

Però el que és més important saber és que el copywriting en cap moment és manipulació. Un bon copywriter sempre treballa (o hauria de fer-ho) sota un estricte codi de valors ètics. Per mi tenir això clar és realment important.


Els textos en una pàgina web són clau per a la nostra marca?


No només els textos de la pàgina web són importants, també ho són els textos de les xarxes socials, e-mails, pàgines de venta, anuncis...

Qualsevol via de comunicació d'un negoci és important.

Pensa que un negoci que no comunica no pot arribar mai a donar-se a conèixer. D'aquí surt una frase popular que diu:

" Si no comuniques, no existeixes"

Avui en dia la comunicació és una de les eines més importants per un negoci.

Però ja que em parles de pàgines web vull aprofitar per desmitificar una creença molt estesa. Una web no és una targeta de presentació, una web és el teu millor comercial; treballa per a tu 24 hores al dia, 7 dies a la setmana, 365 dies l'any.

Pensa que cada cop que una persona fa una cerca i troba la teva pàgina web, tens l'oportunitat d'oferir-li el teu producte o el teu servei. Però si el missatge no està ben enfocat i no comunica com ho faries tu quan parles cara a cara amb un potencial client, no és una web efectiva.

La mala comunicació fa que un potencial client marxi de la teva pàgina sense realitzar cap acció. El cost d'oportunitat és molt alt.


Com es crea el valor diferencial?


En realitat el valor diferencial no es crea. Cada un de nosaltres ja tenim els nostres punts diferencials i, per tant, "només" es tracta de buscar què és allò que et fa diferent respecte a la teva competència.

Però m'agrada que em preguntis això perquè el valor diferencial és crucial per una marca personal forta i per tenir un missatge potent que t'ajudi a posicionar-te en el teu sector.

Malauradament a molts dels emprenadors els hi és complicat trobar el seu punt diferencial, però això també em dedico a treballar, mitjançant consultories, aquest tema.

Si no tens un punt diferencial definit, difícilment es pot crear uns bons textes de marca.


Em vas parlar de la influència de la Maïder Tomasena...


Sí! Com ja t'he comentat, la Maïder Tomasena va ser la persona que em va fer descobrir el fascinant món del copy writing, dels negocis online i de les estratègies digitals.

Ella és la pionera en aquesta matèria i és qui va introduir el copywriting en els països hispanoparlants.

La Maïder ha treballat per empreses tant importants com Ikea, Engels & Volkers, entre moltes d'altres. Per mi és un gran referent a seguir.


Les nostres creences ens marquen a l'hora d'emprendre qualsevol projecte?


Absolutament. Les creences poden posar freno de mà que t'impedeix avançar.

Per emprendre és important aprendre una professió i temes de negoci, però a més a més cal treballar a un nivell més intern, l'autoconeixement.


El secret per triomfar a les xarxes...


Què significa triomfar a les xarxes?
M'agradaria parar un moment a reflexionar sobre això perquè crec que hi ha molta confusió.

Triomfar a les xarxes vol dir tenir milers de seguidors? Què vol dir realment triomfar?

El que per un serà un triomf, per un altre no ho serà.

Jo crec que aquí és on entre l'autoconeixement que parlàvem abans. Per tenir un negoci amb futur és imporant basar-se en uns objectius personals i únics. Cada emprenador és diferent i per tant cada estratègia ha de ser diferent.

Per això no només em dedico al copywriting sinó que vaig  un pas més enllà, treballo amb les marques a tenir unes bases del seu negoci ben treballades, una estratègia de comunicació definida i el punt diferencial molt ben enfocat.

Només així un negoci pot crèixer i evolucionar.


La seva pàgina web: www.martaqarau.com

Instagram: @martaqarau














































































































































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada