dimarts, 23 de febrer del 2016

Conversa amb el joier Arnald Climent






Hola amics!


Què tal? Avui descobrireu a l'artista que s'amaga dins l'aparador de la botiga que vau veure. Es diu Arnald Climent i té una gran experiència i passió per la joieria que ho encomana a tothom!
Segur que us encanta!








Vaig nèixer amb la joieria. El meu pare és joier i vaig viure l'ofici desde petit. Tot i això, no va ser fins als voltant dels 20 anys que em va seduir. Va ser sobretot el fet de poder crear peces a partir de quasi res el que em va atrapar.



Elements com el tipus de metall, el tipus de pedra (si la inclous) són previs al disseny de la peça?

 Normalment sí. Dissenyo peces quasi tenint en compte el metall amb el que treballaré. Les pedres formen part d'aquests "elements" esencials per dissenyar joies, tot i que no sempre hi són.





 






















L'estil que t'identifica ha evolucionat al llarg del temps o sempre ha estat el mateix?

Ha evolucionat. Crec que està en continua evolució i això fa que faci coses molt dispars unes d'altres.




 







 





















Quin són els consells que els hi dones a un aprenent de la joieria quan entra a la teva Escola-Taller?


Que serri bé i llimi pla quan toca.





 




















 









Explica'ns com funciona aquesta perquè si algú li interessa es posi en contacte amb tu...

Doncs faig classes 3 dies a la setmana de tècnica bàsica i hi ha monogràfics de tot tipus.


 http://www.escolakumboo.cat/


 

 Alguns d'ells han arribat molt lluny?

Absolutament. Almenys és la impressió que tinc quan faig balanç d'on va començar el punt on es troben avui.




Anell d'una de les seves alumnes, la Mariko











Per cert, d'on ve el nom de "Kum Boo"?

Kum boo és una tècnica d'origen coreà que consisteix en aplicar làmines d'or sobre peces de plata per tal de descorar-les. Les paraules kum boo signifiquen literalment "or adherit".


 














L'escola es troba dins la botiga que vam veure en la imatge del darrer "Tastet"?
 
Així és. La trobareu al carrer Villaroel nº 182.  Complemento les dues coses, ja que també fem encàrregs i hi ha una dissenyadora que està dins l'equip. Es diu Rosa Tejada i tinc un ajudant de taller que és excel-lent en la tècnica. El seu nom és David Tarrasó!
A l'aparador hi han peces meves, d'ella i d'altres de més clàssiques que són d'un altre joier.



 Rosa Tejada disseny












  L'equip d'Arnald Climent


















Quina és la teva opinió de la Joieria Contemporànea?

Si entenem per Joieria Contemporànea aquella que es fa trencant els clíxés tradicionals d'or i diamants, em sembla perfecte que hi sigui. Treballar amb materials i combinacions de metalls menys habituals dóna llum i color al nostre sector.
Això sí, la tècnica continua sent important, sigui quina sigui la que es faci servir. És important fer ús de la tècnica de manera adequada i acurada.


Què sents quan vens una de les teves creacions?

Emoció i alegria


Jo que sóc dissenyadora de joies tinc el dilema del preu. Com es mesura?

Fent números. Aquesta pregunta em sembla que és la que més vegades m'han fet els alumnes tant bon punt comencen a produir peces que volen vendre. I no hi ha una resposta universal. Fa temps que a l'escola estem preparant un curs sobre aquesta qüestió.




1 comentari:

  1. Genial! L' Arnald tot un professional de la joieria. Moltes gràcies per l' entrevista i un petó molt gran a l' artista!!

    ResponElimina