dijous, 29 de maig del 2025

Descobreix el talent de la Lola Busquets


Hola amics!


Avui traspasso fronteres... donaré a conèixer a una periodista, la Lola Busquets. Dona compromesa, valenta i que sap posar-se al costat de l'altre.




Els  teus inicis són el de model publicitària... com els recordes?


Amb molt de carinyo i molta il.lusió, m'agradava molt actuar i se'm donava bé, vaig treballar moltíssim, més de 200 campanyes entre spots de televió, vídeos, fotografies, micro espais divulgatius, etc... vaig mantenir la il.lusió des del el primer dia fins al final. Ho vaig deixar per cansament ja que ho comptabilitzava amb un programa magazine diari de ràdio de 3 hores en directe i al final era anar amunt i avall tot el dia ja que havia d'anar a molts càstings




Amb nostàlgia i tendresa...?


Nostàlgia no per que sempre puc tornar, de fet ara que estic jubilada m'ho estic repensant... en quan la tendresa... jo sempre he estat una dona amb molta emprenta i penso que la vida són etapes i no acostumo a mirar enrera més del necessari.


Els anuncis  d'aquells anys són els que explicaven històries... m'equivoco?


Vaig fer de tota mena, però tots els anuncis expliquen històries, aquesta es la gràcia, fer-ho en 30 segons i que aquesta petita història arribi al públic. Però si és cert que en general feia treballs de model-actriu en que primaven l'actuació i de vegades aprendre textes molt llargs, sobretot en vídeos comercials i institucionals. Tenia molt bona memòria i estudiava per no haver de repetir "tomas" per culpa meva.


I vas fer-ho durant molts anys... extraordinari ja que al ser model està associat només a la joventut...


Això no és així ja que els personatges dels anuncis van des de 0 a 100 anys... el més important es encaixar bé en un personatge, va ser el meu cas fent de mare, i de doctora, executiva, mestra...


I al món de la ràdio... amb "El matí de Lola" en que vas tenir l'oportunitat de donar a conèixer a molta gent diversa...


A mi el que m'agradava era comunicar i tenir l'oportunitat de fer ràdio va ser meravellós, i durar 30 anys increïble. Fer un magazine em va donar l'oportunitat de parlar i donar a conèixer a moltes persones. M'ho vaig passar molt bé i vaig gaudir molt. Tot i que era molta feina perquè tot ho feia jo, la producció, la preparació, buscar als col.laboradors.... tot.



El secret per fer una bona entrevista?


Que t'agradi el que fas és fonamental, i saber escoltar, no pots anar amb un guió tancat, has de saber treure allò que és interessant i fer que l'entrevistat estigui còmode perquè així s'obrirà molt més i potser dirà allò que ni pensava que diria.


L'escolta activa i la comprensió?

Exacte


Perquè et deien "Tu dones confiança"...


Per el que et deia, es trobaven a gust. Era la frase que més m'han repetit, i "Ho fas fàcil"


La vida que vas fer al carrer de petita a Barcelona ja et va influir per ser una comunicadora nata?


Jajaja... m'encantava jugar al carrer com gairebè tots els nens de la meva generació, per a mi el carrer Padilla on vivia aleshores significava llibertat. Per això crec que m'agrada tant passejar per Barcelona o per Premià que és on visc des de fa ja molts anys. Els carrers estan plens d'estímuls, de persones diverses, d'aparadors, d'establiments de tota mena, i observar aquest microcosmos es un autèntic privilegi


Donarem a conèixer una altra faceta teva, la de la pintura. Què t'aporta ella?


Com tota faceta artística pintar es deixar-se anar, jugar amb els colors i les textures i crear un univers propi. Vaig començar a anar al taller de la pintora Rafe Serra a principis del 2000, aleshores pintava a l'oli i figuratiu, després d'uns anys d'impàs he tornat a agafar els pinzells al taller de Pol Peiró, un pintor al que admiro molt pel seu talent i en aquest ocasió he descobert l'abstracció i l'acrílic.





Veient aquest paisatge et transporta a un món per descobrir?


He pintat una sèrie d'obres amb aquesta temàtica que he titulat "Terres cremades", era el que m'inspirava en aquells moments... pintar té molt a veure en el moment vital en que et trobes, en allò que t'inspira en cada moment















dimecres, 28 de maig del 2025

dilluns, 26 de maig del 2025

dimecres, 21 de maig del 2025

dijous, 15 de maig del 2025

Descobreix el talent de Xavier Puente, segona part

 

Hola amics!


Tornem a tenir al gran escultor Xavier Puente... una entrevista que va molt lligada a la meva visita al seu taller...Em va encantar!

Semblarà que al llegir aquestes línies ja hi fóssiu!




Veient un tronc de fusta ja t'imagines una escultura?


No és ben bé així, prèviament jo he imaginat una escultura ideal, sovint amb dibuixos i croquis, més una intencionalitat que una forma concreta. I després busco el tronc que va en la mateixa direcció i intento veure dins del tronc si aquesta idea abstracte prèvia pot funcionar, han d'estar en sintonia, després ajusto aquesta idea a la realitat del tronc i deixo que el tronc s'expressi i modifiqui si val, aquella idea prèvia.



Explica'ns el seu procés de creació...


Bé com et deia abans hi ha un procés de búsqueda del material però prèviament hi ha un procés de reflexió sobre la idea en si, sobre què vull fer i expressar. En el moment que he escollit el tronc, començo a treballar ja no tant sobre la idea primera sinó sobre la realitat que es va formant i escoltant molt el que el tronc va oferint o negant.




Requereix molt de temps suposo...


Sí, escoltar l'obra que va creixent és sempre un procés lent en general, però no uniforme, hi ha moments de on tot va molt ràpid i moments on tot queda aturat, és molt important la gestió del temps crec!, el meu temps i el temps del tronc, cal aprendre de l'obra i deixar que et canviï ella a tu i fer una cosa que avui dia costa d'entendre, que és esperar, deixar que les coses esdevinguin al seu propi ritme.


Has canviat considerablement el tamany de les peces a molt més grans...


Sí, de fa temps vaig començar a treballar en la unió de peces simples, jo en dic "items", la idea que és unir peces simples, gairebé com si fossin unitats, de forma que es generi un moviment orgànic de creixement. Aquesta forma de treballar fa que les peces creixin en tamany degut que no estàs limitat pel tamany d'un tronc, sinó que les peces poden créixer i desenvolupar-se.






El tenir un espai com aquest t'ha permès més llibertat creativa?


Ha estat bàsic ja que permet aquest canvi d'escala que comentàvem abans però també ha estat important perquè puc realitzar moltes escultures simultàniament i això permet aplicar coneixements apresos en una escultura a una altre que s'està fent en el mateix moment, una complementa l'altre.



T'agrada fer escultures en que el plec faci pensar en un rotlle de paper...


Sí, aquest gest simple ha generat molt d'interès en mi, m'agraden petits gests quotidians que tenen, però, una gran energia, són petits moviments que són capaços de imposar-se a la gestualitat natural de la fusta i introduir un concepte fonamental en l'art, que és l'intencionalitat tot i respectant el origen natural de l'arbre.


Ara mateix tens en ment de fer peces amb un nou element, un tronc amb unes fulles... precioses per cert!


És una nova línea de treball que estic encetant, es basa en la idea de rehabilitació, de recuperació d'un arbre, de restituir allò que ha perdut!

És interessant perquè m'ha obligat a endinsar-me una mica en un treball més figuratiu. 

És un camí que encara no sé on em portarà però em resulta molt atractiu i interessant.










dimecres, 14 de maig del 2025

divendres, 9 de maig del 2025

Descobreix el talent de Xavier Puente, primera part


Hola amics!


Avui recupero una entrevista del 2018...  la setmana que ve la creativitat actualitzada en aquests moments...!


És un honor per a mi donar a conèixer a un gran artista que admiro, l'arquitecte i escultor Xavier Puente.

Ha estat seleccionat en varis premis de prestigi i la seva obra ha viatjat en països com el Canadà i Brusel.les



Com s'origina una forma?


La forma neix en un context de reflexió i formalització global, jo treballo en abstracte temes importants per mi (acció-reacció, buid, massa, relacions entre les formes, etc...) això després ho formalitzo a través de la geometria que finalment s'omple de emoció i vivència en el diàleg amb la fusta.



S'estableixen conexions entre les línies?


Totalment, les relacions entre cada part i amb el tot ha de ser completa, això és una part essencial per mi, tot ha d'estar en completa sintonia. Cada traç té un reflexe de connivència o oposició en una altre part de l'escultura establint jocs d'equilibri formal que doten a la peça de personalitat i coherència.


 

 



La natura és una font d'inspiració?


Realment no en un sentit més formal de l'expressió però sí, si ens referim a la natura interna de la fusta, és a dir, la forma de creixement, la constitució interna de les vetes, les diferents densitats de la fusta en cada zona. La fusta es una matèria viva i s'ha de negociar amb ella si vols que et doni el millor d'ella mateixa.



Què té aquesta que t'atraigui tant?


La olor, el tacte, la seva personalitat i sobretot és una matèria en constant canvi i adaptació, canvia segons la estació de l'any, segons la temperatura, l'humitat, segons si està exposada a la llum o no.

Quan hi ha tramuntana a l'Empordà la fusta s'asseca més ràpid, aquesta total adaptació al medi és en si mateixa una lliçó de vida.










,


dissabte, 3 de maig del 2025

divendres, 2 de maig del 2025